Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с оборотите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Мога само да кажа, че при мен съм с:

    1. Рециклирани инжектори (на стенда и четирите дават 185 куб)
    2. Свещи денсо иридиеви, регулирани както си трябва
    3. Сравнително нов дебитомер
    4. Перфектни бубини
    5. Нови кабели
    6. Ламбда
    7. Дросела е разглобен, почистен, смазан, полиран
    8. Нов ТПС
    9. Всички останали сензори работят коректно
    10. Байпасен клапан на дросела (нов)
    11. Въздуши пътища надути под налягане и проверени за пропуски.
    12. Карам със 100 октана, но и с какъвто и да е друг бензин си е все същата работата.

    И пак понякога като спирам оборотите пропадат до 780, качват се до 1100 и се стабилизират.

    Когато изтрия адаптивните параметри всичко работи перфектно. Като покарам 5, 6 км. и щов адаптациите вземат някаква стойност и се пова пак с пропадането. Незнам защо адаптивния параметър става на -23, което е много според мен. Доста близо до крайния лимит.

    С алфадиаг-а не мога да видя корекцията на аванса. Само на празен ход виждам, че е доста нестабилен. Варира между 5 и 12 градуса постояно в случай че само докосна съвсем леко педала на газта. Иначе като не бутам нищо варира межди 9 и 12 градуса.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • Колеги незнам вие какво сте забелязали, но при мен също от време на време по инерция клати от време на време спира. Мисля си че проблема се появява от това, че не се изчаква малко време от периода на подаване на контакт (изгасянето на всички лампи от теста) до същинското палене. Може и да не съм прав но пробвайте и ако някой забележи нека да сподели.
      156/1.8 няма газ
      Last edited by ilya75; d.m.y г., 20:45.

      Comment


      • Този проблем е толкова разпространен, че думи нямам.
        След като смених МПХ-то, сега при мен се проявява, само ако са ми включение фаровете и нагревателите на задното стъкло и огледалата.
        Т.е., колкото повече електрически консуматори са включени, толкова по-изразено е това клатене. Ако карам без фарове изобщо го няма този проблем...
        Alfa Romeo 166 3.0 V6
        Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

        Comment


        • Според мен проблема е в управлението на впръскването и бавното му регулиране.

          Когато ТПС-а е адаптиран ЕКУ-то знае, че трябва да нагласи дросела на даден градус положение. Самата клапа спрямо механизма на задвижване от жилото има свободен ход който се контролира от ТПС моторчето. Когато натиснем педала на газта механично стигаме ограничителя на този празен ход на оста на клапата и след това подаваме газ вече. Тогава излизаме от режим празен ход и заповаме лоад/натоварване на двигателя.

          Когато си махнем крака от педала на газта отново дросела влиза в този празен ход на оста си, ТПС-а отчита, че сме стигнали режим на празен ход и започва регулиране на клапата до измерените от адаптацията предварително градуси на положението на празен ход на мотора.

          Когато в движение с ниска скорост /в градски условия/ пуснем педала на газта въпреки, че се движим на скорост ТПС-а регулира клапата до тези градуси, но в същото време имаме отрязване на горивоподаването или съвсем леко подаване на гориво. И като натиснем съединителя от инертноста на двигателя той самия си дърпа въздух и оборотите падат поради липса на достатъчно гориво. Тогава ЕКУ-то прави корекция в пръскването, ъгъла на запалване и ако се наложи и положението на дросела за да стабилизира празния ход.

          Когато обаче от висока скорост и обороти натиснем съединителя непосредствено с пускането на педала на газта, мотора се стабилизира веднага понеже се намира все още в процес на натоварен режим и успява да се премине в режим празен ход както си трябва. Демек в този случай мотора реагира така както примерно да модаване газ на място.

          Незнам как се смятат тези неща реално в ЕКУ-то. Това е моето обяснение и мисля, че трябва да се коригира софтуерно.

          Но може и да ми е грешна логиката. И понеже на мен ми писна да се мъча с тоя проблем скоро ще хвана д-р Хаус на Алфите във форума и бегом в Проспиид на диното да я настройва.

          По принцип този проблем с пропадането се проявява само в две от версиите на ЕКУ БОШ М1.5.5. За това и не са масово всички коли така, но моето ЕКУ е точно една от тези две версии.

          ---------- Post added at 22:21 ---------- Previous post was at 22:20 ----------

          Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
          Този проблем е толкова разпространен, че думи нямам.
          След като смених МПХ-то, сега при мен се проявява, само ако са ми включение фаровете и нагревателите на задното стъкло и огледалата.
          Т.е., колкото повече електрически консуматори са включени, толкова по-изразено е това клатене. Ако карам без фарове изобщо го няма този проблем...
          Да и при мен проблема го няма когато всичко е спряно. Най-вече вентилатора на парното. Като го дам на 0 и няма пропадане на обороти.

          Незнам и аз вече на какво се дължи това. Алтернатора работи перфектно, акомулатора ми е супер як. Може и да съм с грешна логика за софтуера, но все пак ще ида на диното да си ми настроят софтуера по самата кола. Да си видя смесите как са и да съм сигурен в колата.
          Last edited by oem; d.m.y г., 21:24.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • Имах тримесечна битка с глъхнене на студено, давене и леко клатене, изчезна от една напълно невинна манипулация, и въпреки че същия двигател е вече на друга кола със същите датчици, дебитом ламбада и прочее, оборотите са бетон......естествено всякакви байпаси, картерни газове и прочее гняз се извежда в атмосферата, а не обратно в колекторите.....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              Имах тримесечна битка с глъхнене на студено, давене и леко клатене, изчезна от една напълно невинна манипулация, и въпреки че същия двигател е вече на друга кола със същите датчици, дебитом ламбада и прочее, оборотите са бетон......естествено всякакви байпаси, картерни газове и прочее гняз се извежда в атмосферата, а не обратно в колекторите.....
              Глъхненето и трудното палене е друг проблем, който е лесно решим. Проблема с оборотите е само на две серии от М1.5.5 както казах и при всички останали софтуерната версия е друга и там проблема го няма. Това си го пишат и Бош, а и моите наблюдения са същите. Бош 732 за 1.8 моторите и Бош 270 за 2.0 ТС
              Last edited by oem; d.m.y г., 00:58.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • След няколко месеца безпроблемно каране, днес клатенето на оборотите отново се прояви по начина описан от oem. Компа ми е същият Мотроник 1.5.5. Въпросът ми , възможно ли е да се смени с Бош 732?
                SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                Comment


                • Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                  След няколко месеца безпроблемно каране, днес клатенето на оборотите отново се прояви по начина описан от oem. Компа ми е същият Мотроник 1.5.5. Въпросът ми , възможно ли е да се смени с Бош 732?
                  732 e част от серииния номер на М.1.5.5
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • Добре де, всички ли са с този модел компютър? Все пак въпроса остава, възможно ли е да се отстрани този проблем със смяна на компа или нов софтуеър? Ей тия ъпдейти за какво са? http://www.bigperformance.co.uk/diagnostics.htm
                    Last edited by BLUE1; d.m.y г., 19:58.
                    SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                    Comment


                    • Честно, незнам какво да ти кажа. И при мен мърдат от време на време но в рамките на 100 оборота. Незнам при теб как е, но аз по-добре от това не мога да го направя. Какво ли не правих и толкова успях да я направя. Почти не се усеща при мен и много рядко го прави, но си го прави.

                      Като зануля адаптациите и първите 10 км докато още измерва няма проблеми. Не мръдват и си падат много плавно. Вземе ли адаптивната стойност и край. Ако искаш и при теб да е така извади буксата на ламбдата, занули адаптациите и повече няма да ти играят обороти. Незнам какъв разход ще имаш без сонда. Не съм си правил експерименти да карам без нея дълго време. Но съм пробвал без нея 3, 4 дни няма грижи. В движение държи стабилно 1000 оборота по инерция и чак акто спреш падат на 840. Няма пропадания и подобни неща. Работи супер стабилно, мотора работи без никакви колебания, но все пак тази ламбда трябва да си работи и при мен за това си седи включена все още.

                      За това много често хора на които не им бачка сондата нямат грижи с оборотите и щом сложиш новата сонда и се почва. И човека вика "е, че тя преди беше по-добре". Незнам тези сонди в тях ли е проблема... работи добре иначе според мен, но... незнам. Нямам чак толкова познания и апаратура, че да кажа от кое е. Просто знам кога го прави и без кое не го прави.
                      Last edited by oem; d.m.y г., 21:23.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • При мен е същата работа, играят много малко понякога изобщо друг път с около 100-200, но днес направо си заклатиха здраво на два пъти, всъщност аз не им обръщах внимание до днешният случай. А за линка какво ще кажеш, не са ли това ъпдейтите които решават проблема и за които Бош дават като решение на проблема.
                        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                          При мен е същата работа, играят много малко понякога изобщо друг път с около 100-200, но днес направо си заклатиха здраво на два пъти, всъщност аз не им обръщах внимание до днешният случай. А за линка какво ще кажеш, не са ли това ъпдейтите които решават проблема и за които Бош дават като решение на проблема.
                          Не За ъпдейт се смята нова версия на оригиналния софтуер от Алфа. Това което гледаш е тунинг.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • Направо съм отчаян от този автомобил! Оборотите си клатят вече яко, само дето не гасне. От 500 до 3000 и в движение и на празен ход. От както я имам тази кола това и е единственият проблем, които няма решение...Давам награда на майстора които ми оправи колата и ми даде поне година гаранция, че проблема няма да се прояви пак.
                            SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                              Направо съм отчаян от този автомобил! Оборотите си клатят вече яко, само дето не гасне. От 500 до 3000 и в движение и на празен ход. От както я имам тази кола това и е единственият проблем, които няма решение...Давам награда на майстора които ми оправи колата и ми даде поне година гаранция, че проблема няма да се прояви пак.
                              Каква е наградата?
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                                Направо съм отчаян от този автомобил! Оборотите си клатят вече яко, само дето не гасне. От 500 до 3000 и в движение и на празен ход. От както я имам тази кола това и е единственият проблем, които няма решение...Давам награда на майстора които ми оправи колата и ми даде поне година гаранция, че проблема няма да се прояви пак.
                                Смуче ли ти въздух след деба, ТПС как е, както и деба......понеже тия дни профилактично си сложих нов ТПС, мога да ти пратя стария който бачкаше много добре да го пробваш за 1-2 дена.......дроселчето чистичко лли е?
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X